STOR SKUFFELSE

Haha. I går var det 1. April, som dere vet. Jeg er ikke så fan av aprilspøker. Har ikke egentlig noe i mot dem, heller, men det er sjelden at jeg synes de er særlig morsomme eller kreative. Når det en sjelden gang er kreative påfunn, kan jeg godt like det, da! Heldigvis var det ingen som lurte meg i år, selv om jeg føler at datoen klarte å gjøre meg til narr på et vis likevel.

Jeg har faktisk gledet meg veldig til 1. April, skjønner dere (eller altså jeg har jo først gruet meg i over et år, så klart, lol). Jeg har nemlig holdt meg unna alt av handel på eBay og fra utlandet generelt over lengre tid nå, fordi denne nye moms- og tollgrensa skulle innføres den 1. April. I frykt om at det jeg bestilte skulle ankomme Norge akkurat for sent, turte jeg ikke å legge inn noen ordre, fordi jeg ikke har hatt råd til de ekstra kostnadene. Derfor gledet jeg meg til denne dagen – fordi momsen betales rett på eBay! Ikke at momsen på 25% er så gledelig, men jeg slipper da i alle fall dette fortollingsgebyret når varene kommer til Norge.

Men så ble jeg informert om at regelen har visst vært slik at ting man bestiller FØR den 1. April, uansett om de ankommer senere enn det, slipper man å betale moms og gebyr på… Så jeg kunne faktisk ha bestilt ting uten å bekymre meg i hele mars, jeg. Trodde jo selvsagt at man måtte betale ekstra på alt som ble mottatt etter den 1. April, men det var visst feil… Jaja, tenkte jeg, og aksepterte det for hva det var. Sånt skjer jo, ikke stort å gjøre med det? Sparte jo litt penger i løpet av den tiden, tross alt.

Så gikk jeg altså inn på eBay for å endelig kunne bestille meg et nytt KPOP-album igjen. Det er jo SÅ lenge siden sist, og jeg har savnet det! Men tror dere ikke at selgerne jeg pleier å handle slikt fra er AWAY på grunn av coronaviruset? Haha. Selvfølgelig er de det, liksom. Så jeg må jo da selvsagt vente enda lenger på å bestille noe, til min store skuffelse. Noen av selgerne kan man bestille fra fremdeles, men de har overpriset alle varene sine for anledningen, så da må jeg nesten vente uansett, dessverre. Fikk bestilt noen koreanske sheet masks, da, så noe godt kom ut av dagen. Men noe særlig til KPOP haul her på bloggen, blir det vel kanskje ikke på en stund. 🙂

Håper ellers at alle har hatt en strålende dag både i dag og i går!

Hvordan var deres 1. April? Og hva tenker dere om den nye momsordningen? 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg