MIN ALLER SISTE KOREA BOX

For en trist tittel på dette innlegget, egentlig. Men det er jo sant. Det er min siste sending fra Korea Box. Jeg har abonnert på Korea Box i over et år. Omtrent 2 år tror jeg faktisk? Tiden flyr jo! Det har vært utrolig stas å få en slik eske i posten hver eneste måned. Selv når man ikke har bestilt noe annet eller forventer å få noe i postkassa, så får man fremdeles denne. Og den har alltid kommet når jeg minst har ventet det, som en slags overraskelse, og jeg har elsket det.

Dessverre har regjeringen innført nye toll- og momsregler fra 1. april, som fører til at denne esken hadde blitt altfor dyr etter alle importavgiftene, og dermed ble denne esken som jeg mottok i mars den aller siste. Jeg måtte til min store skuffelse slutte med abonnementet, rett og slett.

Korea Box har mange forskjellige esker å velge mellom, og alt fra koreansk snacks, TV-serier og skuespillere eller K-POP. Den mest populære esken tror jeg er den vanlige K-POP esken, hvor det følger med diverse K-POP merch og stæsj. Litt som den jeg får, selv om den har en viktig detalj som er annerledes. Esken jeg har pleid å få er K-POP album-boksen, hvor man hver måned får tilsendt et K-POP album i tillegg til snacks og stæsj. For meg har det vært en morsom måte å utvikle kolleksjonen min, som en person som elsker å samle på K-POP.

For å garantere at jeg fikk album jeg ikke allerede hadde, og at jeg fikk album av artister jeg hører på, opprettet Korea Box et google spreadsheet, hvor jeg skrev inn albumene jeg hadde og artistene jeg hører på, og dermed ble jeg fornøyd med innholdet i hver eneste eske!

I denne månedens eske (eller i mars, for å være mer konkret) fikk jeg festlig nok en ansiktsmaske med Seventeen sin logo. Passer jo godt til tidene, det. Fikk også en VIXX hjerteformet notatbok, koreansk te og et annet slags pulver jeg tror man skal blande ut til å bli en slags drikke, også. Jeg fikk også BT21 Cooky klistremerker, og selvsagt et K-POP album. Som vanlig fulgte det også med et håndskrevet brev og et ark med informasjon om koreansk kultur. Denne måneden sto det om forskjellige typer mat koreanere pleier å spise ved årtidsskiftet mellom vinter og vår, når temperaturene endrer seg ganske kraftig, ettersom det er normalt å bli syk på den tiden, akkurat slik som her i Norge. Maten har da som regel ingredienser som skal styrke immunforsvaret for å holde folk friske, eller for å hjelpe når man da har blitt syk.

Denne informasjonen passet for så vidt også bra med tanke på situasjonen vi er i nå, selv om jeg er ganske sikker på at dette ble planlagt i forveien før de fleste land begynte å isolere seg.

Albumet jeg fikk i Korea Box denne gangen er VeriVery sitt nyeste album “Face Me”. Dette er det første VeriVery albumet jeg har fått æren av å eie, og jeg er veldig fornøyd med å ha fått det. Dette er også det nyeste albumet jeg har akkurat nå, til tross for at det ble utgitt i januar og jeg mottok det i mars. På grunn av pandemi-situasjonen er det jo ikke all slags post som blir sendt hit til Norge dessverre, med mindre man ønsker eller har mulighet til å betale ekstra, og da har jeg ikke hatt sjans til å bestille noe ny K-Pop dessverre. Men sangene på dette albumet er i alle fall veldig bra, og jeg synes dette comebacket er deres beste til nå, selv om det selvsagt er smak og behag. Konseptet er litt annerledes, og mer funky, og det er noe jeg liker veldig godt!

Planen min var egentlig å vise litt nærmere hva som fulgte med i albumet, men til tross for dyr post fra Sør-Korea til Norge akkurat nå, så kunne ikke jeg dy meg, og jeg har 2 album på vei til min postkasse i løpet av forhåpentligvis en ukes tid. Med mindre det blir noen forsinkelser, selvfølgelig. Derfor tenkte jeg at dette albumet kan være med i et K-POP haul når den tid kommer. Da viser jeg alt som følger med, og hvilke photocards jeg mottar. Stay tuned!

1 kommentar
    1. I am extremely impressed along with your writing talents and also with
      the format on your weblog. Is that this a paid theme or did
      you customize it your self? Anyway keep up the excellent high
      quality writing, it is rare to peer a great weblog like this one these days..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg