LESEPLANER FOR MAI

Jeg er veldig glad i å lese, og det har jeg vært så lenge jeg kan huske. Men de siste par årene har jeg ikke lest så mye som jeg pleide, uten at jeg helt vet hvorfor det har blitt sånn. Dette har jeg lyst til å endre. Jeg har derfor lyst til å utfordre meg selv til å lese 3 bøker denne måneden, og jeg håper jeg greier å nå det målet.

Når jeg først leser, kan jeg fort lese mange bøker på en gang, og gjerne en bok om dagen, men så kommer jeg ut av det igjen ganske fort. På begynnelsen av permitteringen min leste jeg 2-3 bøker på et par dager, og bestilte et par nye bøker hjem, fordi jeg ønsket å lese enda mer. Men så har det gått nesten 2 måneder, uten at jeg har lest noe som helst. Og selv om jeg ikke har lest noe som helst, har jeg fortsatt vært fristet flere ganger til å kjøpe enda flere bøker. Det er også en av grunnene til at jeg gir meg selv denne “utfordringen”. Jeg sier til meg selv at dersom jeg leser disse bøkene, først DA kan jeg kjøpe meg et par nye bøker, hvis jeg ønsker det. For jeg har tross alt ganske mange bøker jeg ennå ikke har lest, og som jeg i utgangspunktet bør lese før jeg kjøper flere, hehe.

Bøkene jeg har bestemt meg for at jeg skal lese denne måneden er “Sadie” av Courtney Summers, som er en av de nye bøkene jeg bestilte hjem i mars, og “Obsidio” av Amie Kaufman og Jay Kristoff, som er siste boken i en trilogi som jeg har ELSKET å lese, men av en eller annen grunn har utsatt å fullføre. Den siste jeg ønsker å få lest er “Dark Matter” av Blake Crouch, og den har jeg hatt i flere år. Den virker utrolig spennende, så jeg fatter ikke hvorfor jeg fremdeles ikke har plukket den opp. Den har dessuten utrolig bra reviews på Goodreads, så jeg gleder meg til å endelig finne ut hvordan den er.

Når jeg har lest disse bøkene, vil jeg selvsagt oppdatere dere om jeg vil anbefale de videre til dere, og jeg skal definitivt fortelle om fremtidige leseplaner. Jeg ønsker gjerne å høre om deres leseplaner også, og om dere har noen anbefalinger til meg! 🙂

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg