Anbefalinger til helgen!

Hei hei alle sammen. Håper alle har en strålende fredag! Min fredag er veldig avslappet, og jeg har egentlig ikke gjort noe som helst i hele dag. Har brukt mye tid på å se på forskjellige Seoul travel vlogs, siden jeg dessverre ikke kan være der selv akkurat nå, haha. Hvorfor gjør jeg dette mot meg selv, egentlig? Forhåpentligvis kan jeg begynne å glede meg igjen ordentlig snart, i stedet for å pine meg selv på denne måten, lol.

Siden det er begynnelsen av helgen så tenkte jeg rett og slett å komme med noen anbefalinger innen underholdning, ettersom det kan være fint tidsfordriv. Jeg har altså en bokanbefaling, et serietips og et album dere burde høre på!

Boktips
Jeg har jo allerede skrevet på bloggen i et tidligere innlegg denne måneden om hvilke leseplaner jeg har, og vil gjerne komme med en anbefaling i forbindelse med det! Jeg leste altså ferdig “Dark Matter” av Blake Crouch og likte den veldig godt! Synes den var utrolig bra. Vil si at den er best å lese uten at man vet altfor mye, så vil ikke si annet enn at det holder med å lese innholdsfortegnelsen på selve boka.

Kort fortalt handler den om en helt vanlig mann med kone og barn som blir kidnappet, og som våkner i et laboratorium i en verden hvor kona hans ikke er hans kone og hvor sønnen hans aldri ble født, og han finner også fort ut at noen jakter på han. Den er utroooolig spennende og dessuten unik! Jeg tror også den hadde fungert veldig bra som film, så jeg er svært spent på å se om noen lager film om den etter hvert. Det håper jeg! Men anbefaler selvsagt alltid å lese boka først!

Serietips
En TV-serie jeg svært gjerne ønsker å anbefale som jeg så sammen med kjæresten min for ikke så lenge siden, er Ozark. Dette er en serie som har gått i 3 sesonger allerede, så det er antageligvis mange som har sett den allerede, men for de som ikke har gjort det ennå så anbefaler jeg den sterkt! Den passer perfekt for de som liker for eksempel Breaking Bad, ettersom den omhandler mange av de samme temaene, og har dessuten kjente skuespillere som Jason Bateman og Laura Linney i hovedrollene. Den ligger på Netflix for de som skulle være interessert.

Musikktips
Til slutt vil jeg gjerne anbefale et utrolig bra album som ble gitt ut på mandag! Det er jo absolutt ikke noe nytt at jeg elsker musikk, og jeg anbefaler en ny sang i nesten hvert eneste innlegg, men denne gangen vil jeg gjerne anbefale et helt album!

Albumet heter “The Book of Us: The Demon” og er av DAY6, som er et av mine all time favorite bands, og de er også et av mine favoritt K-POP band. For de synger selvsagt først og fremst på koreansk. Hvem er jeg, hvis ikke en K-POP hoe, tross alt. Men om ordet K-POP skremmer deg, så kan jeg trygt meddele at sjangeren er pop-rock, og dersom du pleide å lytte til f.eks Fall Out Boy, Jimmy Eat World eller Oasis i ungdommen (eller andre pop-punk-rock-band), eller hvis du er fan av 5 Seconds of Summer, så kan det fort hende du vil like DAY6 også.

Jeg lyttet i alle fall på albumet en god del denne uka, og det er utrolig bra! DAY6 har aldri skuffet meg, og jeg har aldri funnet en sang i deres diskografi som jeg ikke liker, noe som faktisk er ganske sinnssykt. De sangene jeg liker aller best på albumet, som dere bør sjekke ut om dere ikke sjekker ut alle er titteltracken “Zombie”, selvfølgelig, men også “Tick Tock”, Love me or Leave me”, “STOP” og “Afraid” er utrolig bra og mine favoritter på dette albumet. Ellers er det også en engelsk versjon av “Zombie” på albumet.

Håper alle får en fin helg, og at noen kanskje fant en anbefaling som vekket interesse i dette innlegget!

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg