5 ting jeg gleder meg til i høst!

Nå har jeg akkurat kommet hjem fra jobb for en drøy time siden, og det første jeg gjorde da jeg kom hjem var å skifte sengetøy og sette på en klesvask, mens kjæresten lagde middag. Veldig ulikt meg å gjøre noe som helst “krevende” etter jobb, så jeg er faktisk veldig stolt av meg selv akkurat nå! Haha. Kjenner at jeg kanskje vil fortsette med litt rydding og rengjøring mens jeg først er i gang. Mest for å unngå å legge meg til å sove, kanskje. Men uansett! Til poenget:

Nå som høsten har meldt sin ankomst og det begynner å bli litt mer mørkt og trist ute, så er det for mange en tid som er litt vanskeligere. For meg er kanskje sommeren og vinteren aller verst, men jeg sliter egentlig mye med alt mitt, uansett årstid. Derfor må jeg passe på å gjøre en innsats for å finne på ting jeg kan glede meg til. Spesielt nå i disse corona-tider, har dette vært vanskelig. Derfor tenkte jeg å dele med dere 5 ting jeg ser frem til nå i høst! Kanskje dere finner inspirasjon til å finne på noe lignende selv?

1. Hyttetur med venner

Den siste tiden har to av venninnene mine fått seg kjærester, og for at våre kjærester skal bli kjent med hverandre, og for at vi alle skal bli bedre kjent egentlig og gjøre noe hyggelig, kom vi på ideen om å reise på hyttetur på fjellet. Foreldrene til kjæresten min har en hytte på fjellet med god plass, som vi har bestemt oss for å dra til fra 9.-11. Oktober, og dette gleder jeg meg kjempemasse til! Håper på å få skikkelig god høst-følelse der oppe, med fyring i peisen, god mat, filmer og selvsagt godt selskap. Dessuten har jeg fremdeles ikke fått mulighet til å feire bursdagen min ordentlig, så jeg har ambisjoner om å få gjort dette i samme slengen! Det fortjener jeg jo!

2. Filmkveld med en venninne

En annen ting jeg ser veldig frem til, er at jeg og venninna mi, Rebekka, skal se film hjemme hos meg. Dette er ikke noe man får gjort så ofte, spesielt siden jeg og denne venninnen jobber på samme arbeidsplass, og det kan være vanskelig å få arbeidstidene våre til å passe sammen. Men nå har vi endelig fått satt av tid nå til helgen, og jeg gleder meg masse! Jeg ble jo mildt sagt sjokkert over at hun ikke har sett Bridget Jones-filmene, og det er disse vi skal se hos meg denne kvelden. Jeg ELSKER jo Bridget Jones, og jeg vet at de er midt i blinken for henne også. Så relaterbart at det er helt sykt.

3. Turer i frisk luft

Tur ute i all slags vær, rundt i Halden by, tror jeg blir utrolig deilig nå i høst. Det beste hadde kanskje vært i skog og mark, men jeg synes egentlig vi kunne gått hvor som helst. Nå på høsten er det så deilig, synes jeg. Det er liksom ikke for varmt og ikke for kaldt. Dette er noe jeg har planlagt sammen med Rebekka, den samme venninna som jeg skal se Bridget Jones med. Jeg har vurdert å kombinere å gå tur med filmkveld, men jeg vil egentlig få til begge deler på forskjellige tidspunkter, så vi får se hvordan vi gjør det. Kunne gjerne gått tur flere ganger enn bare én også, sammen med henne. Kjenner at jeg trenger det for å få sjelero, akkurat nå. Bare gå rundt og prate. Vi kunne pratet i det uendelige, tror jeg.

4. IKEA

Jeg aner ikke når dette blir, men i løpet av høsten har jeg et kjempestort ønske om å reise på IKEA. Jeg har så utrolig lyst til å dekorere soverommet og få det litt mer trivelig i leiligheten vi bor i. Vi har bodd her helt siden mars, men jeg har liksom aldri kommet i gang med å innrede det slik det var meningen. Og det er dessuten veldig gøy å dra på IKEA, enten man skal ha noe eller ikke. Tipper jeg kommer hjem med masse duftlys, og ikke nødvendigvis så mye nyttig, men det er jo hele moroa! Også har de jo så god og billig  mat der!

5. KPOP Comebacks

Hvem er vel jeg om ikke jeg nevner KPOP minst én gang i et blogginnlegg, lol. Men jeg gleder meg selvsagt kjempemye til høstens kommende KPOP-releases. Det har allerede kommet utrolig mye bra i September, og i Oktober og November er det enda mer gøy å glede seg til! Vi snakker NCT 2020, TXT, TWICE, BLACKPINK, Golden Child, LOONA, BTS, Monsta X og så videre! Så om det ikke skjer så mye annet i livet, er det alltids slike ting for meg å se frem til i hverdagen, og det er jeg takknemlig for!

 

Dette var altså 5 ting jeg ser frem til denne høsten. Det kan godt hende jeg legger noen flere planer etter hvert, eller det kan hende jeg ikke gjør det. Det tar jeg som det kommer. 5 ting er egentlig mer enn nok for meg å glede seg til foreløpig, og det gir meg motivasjon til å holde det gående og stå på. Også håper jeg at dersom noen trengte inspirasjon til noe å finne på, at noe av dette hørtes ålreit ut.

Fortell meg gjerne 5 ting, eller bare én ting du gleder deg til i høst! 🙂

Og følg meg forresten gjerne på Instagram, hehe!

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg