SOME NEW THANGZ

Nå har jeg hatt noen dager der jeg har kjent at denne hjemme-isolasjonen går til hodet på meg. Jeg sliter jo allerede med en del psykiske vansker, og i kjent stil blir det enda verre når jeg ikke har noen jobb å gå til eller noen forpliktelser eller avtaler. Aller helst skal man holde seg inne, og i utganspunktet klarer jeg fint å finne på ting å gjøre inne, og kjeder meg vel egentlig aldri. Problemet er at jeg ikke finner motivasjon til å starte dagen i utgangspunktet? Hva er vitsen, på en måte? Har fort endt opp med å bryte meg selv ned og føle at jeg ikke får til noe. Alle virker å være så innmari produktive med både hjemmetrening og hjemmekontor og alle slags aktiviteter, mens jeg har egentlig bare holdt meg til sofaen. Jeg synes det er fryktelig vanskelig å få meg selv til å gjøre noe som helst. Det føles som om jeg kaster bort en stor mulighet til å lære noe nytt eller skape noe eller utrette noe, men jeg blir likevel bare slapp av tanken. Noen andre som kjenner på det samme i disse dager?

I dag, i motsetning til andre dager, har jeg faktisk gjort noe! I natt mens jeg så på musikkvideoer, som jeg ofte gjør, fikk jeg plutselig ideen om å lage en makeup look inspirert av videoen jeg så på akkurat da. Jeg ELSKER musikkvideoen og sangen, og er virkelig helt hekta. Har vært fan av artisten lenge, og likte sangen fra første gang jeg hørte den, men allikevel blir den bare bedre og bedre for hver gang jeg hører den. Derfor forsøkte jeg i dag å sminke meg med farger de har brukt i musikkvideoen (mer informasjon om den lenger ned). Resultatet ble ikke helt slik jeg hadde sett for meg, haha, men jeg følte meg uansett pen etterpå, og det var gøy å eksperimentere litt med sminke igjen. Det har jeg savnet.

Planen var at looken skulle være mest mulig gul, fordi de bruker mye gult i musikkvideoen, men jeg ville få med litt rødt også, siden det også er et aspekt de har brukt, og dessuten svart. Jeg tenkte gul øyenskygge og svart eyeliner med litt rødt over eyelineren, og litt gull. Looken endte med å se litt mer oransje ut, enn jeg hadde sett for meg, haha. Og det er jo ikke noe rart, siden rødt og gult blir oransje, lol. Men jeg er fornøyd. Det ble jo fint uansett! Kunne tenke meg å gjøre dette her oftere. Jeg har jo så mye sminke, så burde jo få mest mulig nytte av den!

Vil forresten gjerne understreke at jeg ikke er noen profesjonell makeup-artist på noen som helst måte, og det ser dere garantert også. Jeg synes bare det er veldig gøy og avslappende å eksperimentere med sminke. Det er definitivt et forbedringspotensiale der, haha. Skriver dette i håp om at ingen kommenterer på ferdighetene mine, lol.

Sangen heter “Kick It” og er av NCT 127, som selvsagt er en K-POP gruppe. Hva ellers kan man forvente fra meg? Hehe. Tittelen på innlegget er lyrics fra låta også, hvis det var noe dere lurte på. Denne sangen har gitt meg så mye motivasjon det siste døgnet, og jeg håper motivasjonen holder seg oppe. Hvis dere ser videoen anbefaler jeg dere også å ha på subtitles, for teksten er det beste jeg vet, haha! Synger med på det jeg kan! Andre sanger jeg kan anbefale fra albumet NEO ZONE som jeg elsker er “Elevator (127F)”, “Day Dream”, “Love Song” og “Sit Down”. NCT 127 sine sanger er veldig preget av RnB, som er den sjangeren jeg antagelig elsker mest, og de topper det med fantastiske vocals, og det er altså en FRYD å lytte til.

Nå skal jeg nyte resten av kvelden med å høre på “Kick It” og resten av sangene på NEO ZONE albumet, og finne inspirasjon til flere makeup looks!

Håper alle har hatt en fin dag og at dere og deres kjære er friske!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg