♡Uken som gikk♡

God fredag! Holdt jeg på å skrive. Vi begynner på nytt.

God mandag!

Jeg har fredagsfølelse fordi jeg gikk i friuke i dag morges kl 07:10. Jeg har jobbet gjennom hele helgen. Først 10 timer natt på fredag, så 12 timer natt på lørdag og deretter 12 timer natt igjen på søndag. Så det er altså mandag i dag.

Det var i grunnen derfor jeg tenkte å oppsummere om uken som gikk, men jeg kjenner jo at jeg er en smule sliten i hodet etter all jobbinga. Man blir litt rar av å jobbe hele natta og sove halve dagen.

Uken begynte med at jeg fremdeles hadde to dager ferie igjen, og jeg brukte de produktivt, vil jeg si.

På mandagen hadde jeg både time hos gynekolog og hos tannlegen, så jeg gjennomførte det, og det var veldig deilig å bli ferdig med. Det er sånt som egentlig ikke er obligatorisk, men noe som bør gjøres en gang i blant, og nå var det rett og slett på tide!

Timen hos gynekologen var for å ta celleprøve, fordi jeg fikk brev litt etter at jeg fylte 25 om at jeg bør bestille time til dette. Og det tok meg jo litt tid å få gjort. Det er jo ikke det første man har lyst til, men det er viktig. Så endelig fikk jeg gjort det! Og det var ikke noe skummelt eller farlig. Det gikk veldig greit.

Tannlegetimen også var en ren rutinesjekk for min del. Jeg liker å dra dit sånn hvert halvannet år for å sjekke at alt er i orden. Det var null hull denne gangen også, men man vet jo liksom aldri, så det er viktig for meg å sjekke. Hvis ikke begynner jeg å stresse over det. Jeg var riktignok hos en ny tannlege denne gangen, som ikke var så forsiktig som de tidligere jeg har vært hos, og jeg må faktisk si at gynekologbesøket var mer behagelig enn tannlegebesøket i dette tilfellet. Nå forstår jeg plutselig hvorfor folk vegrer seg for tannlegen, dersom det er sånt de har vært utsatt for? Haha. Veldig takknemlig for at jeg ikke måtte fikse noe.

På tirsdagen hadde jeg time hos bilverksted for å få fikset noen problemer som har vært der siden jeg kjøpte den. Dette gikk heldigvis på garantien, men det måtte jeg faktisk mase meg til for å få dekket. Det synes jeg var litt frekt. Forstår at bilforhandleren ønsker å spare penger, men hvis de ønsker fornøyde kunder som skryter videre til andre, har det jo ingen hensikt å forsøke å lure seg unna ting som åpenlyst skal gå på garanti. Heldigvis sto jeg på mitt, så det vil jeg anbefale andre å gjøre også dersom de kjøper bil og noe viser seg å være galt. Hvis ikke er det ikke noe poeng i å tilby garanti i utgangspunktet.

På onsdag skulle jeg begynne på jobb igjen på ettermiddagsskift, men da slo forkjølelsen ut som jeg håpet skulle gå over før den hadde utviklet seg til noe mer. Hadde gått rundt og vært småpjusk i noen dager allerede, men tenkte kanskje det ikke skulle bli noe mer enn som så. Jeg tok visst feil. Så da ble det ikke noe jobb på meg denne dagen, likevel.

Men jeg kom sterkere tilbake på torsdagen, og da var det oppriktig kjempedeilig å være tilbake. Kan hende jeg endrer mening om dette etter å ha jobbet i noen uker til, men jeg synes faktisk det er deilig å ha en arbeidsplass å gå til igjen og en slags rutine. Å være for mye hjemme er ikke så digg som man alltid tenker at det skal være. Som regel er det deilig å slappe av hjemme på sofaen, men det kan bli for mye av det gode.

Fredag, lørdag og søndag, som nevnt over, gikk utelukkende til jobb. Jeg rakk å ta meg en økt på tredemølla før jobb på fredagen, og det er jeg veldig fornøyd med, men med 12-timersskiftene på lørdag og søndag var det mer eller mindre kun tid til å sove, spise og jobbe, så det var slik jeg tilbrakte helgen min.

Nå har jeg allerede friuke etter 1 uke tilbake i jobb etter ferien, og det blir magisk! Jeg er såpass sliten i hodet nå etter jobbhelg at jeg akkurat nå satte på en vaskemaskin og glemte å ha i vaskemiddel. Så jeg måtte starte maskinen på nytt, haha. Er ikke så greit, alltid. Resten av kvelden skal tilbringes med “Never Have I Ever” sesong 3 på skjermen, og forhåpentligvis får jeg tvunget meg selv til en tur på butikken for å kjøpe taco og diverse. Også bør jeg virkelig gå ut med søpla.

Håper alle har hatt en nydelig helg, og at dere får en kjempefin uke, enten dere jobber eller gjør noe annet.

Hva gjorde dere i uken som gikk?

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg